
Nita
Nita Liem: Theaterschool, opleiding Dansexpressie, diploma 1987. Diverse dans- en coaching trainingen, waaronder Beschermjassen, Technique Acogny, Javaanse dans, critical alignment yoga.
Ik heb het geluk gehad om, na mijn dansopleiding, in aanraking te komen met oude wijze meesters. Zoals Ping Chong, Sally Sommer, Archie Burnett en Bravo “Brahms” La Fortune. Sonja Bloem en Germaine Acogny, Loek Zonneveld. In New York onderzocht ik grootstedelijke, Afro-Amerikaanse dansstijlen. Hing ik avondenlang rond met clubheads, dat vormde me. Na David Greaves bij jongerentheater Nultwintig werd in 2000 bij Don’t Hit Mama Bart Deuss mijn artistieke partner. Ik werk graag samen, hoef het niet allemaal zelf te weten en te bepalen.
Go Big or Go Home
Deze week op de community dag bij de docenten dansafdeling op de AT&D een fragment laten zien uit de Don’t Hit Mama voorstelling Go Big or Go Home. Ik vraag me af wat zij zien. Veel reactie komt er nog niet.

Ulriche & Uhr’Liche
In 1993 geef ik een workshop op de LCA dansdag met Ulriche Rosaria (r) en Ordio Cyrus (l) als assistenten. Het jaar daarvoor hadden we voor het eerst samengewerkt in de Stad, bij jongerentheater Nultwintig. Het jaar waarin ik Archie Burnett leerde kennen en David Greaves.

Doen wat er gedaan moet worden
Dit is Shailesh Bahoran tijdens een repetitie van Zwanenmeer Bijlmermeer II in 2009. Shailesh leerde ik in 2007 kennen. Hij zag in het kantoor in Nowhere de flyer uit 2006 van de pilot van Zwanenmeer Bijlmermeer en hij wilde wel graag met die danser op de poster werken.

Uitzicht
In broedplaats Lola Bae ontdekte ik hoe belangrijk het voor me is om een plek te hebben waar ik met mijn werk kan zijn. Een atelier, een studio, liefst een grote plek. Ik voelde me zo thuis in die 400m2 meters.